ENGLISH TITLE: AMERICAN CHAMBER OF COMMERCE SHANGHAI VS APEC LEADERS MEETING AND CHINA-US SUMMIT
Amerykańska Izba Handlowa z Szanghaju z ogromną niecierpliwością wyczekuje na dwa znaczące wydarzenia: Szczyt Chiny-USA i finał Spotkania Liderów Gospodarczych APEC. Dla członków Izby, jak i wielu przedsiębiorców prowadzących poważne interesy w Państwie Środka, stabilne i zdrowe relacje pomiędzy Chinami a USA mają znaczenie pierwszorzędne. „Rozwój na rynku chińskim będzie możliwy tylko i wyłącznie w przypadku, gdy w relacjach Chiny-USA nastąpi stabilizacja” – mówi Eric Zhang, prezes Izby. Spotkanie APEC odbywa się już w San Francisco w Stanach Zjednoczonych i potrwa do piątku, 17.11.
„Jesteśmy w Chinach i dla Chin i nie mamy zamiaru opuszczać ich granic” – kontynuuje Zheng. Chiny są drugą co do wielkości gospodarką świata. PKB tego kraju w 2022 roku przekroczyło 121 bln RMB (ok. 17 bln USD), co oznacza, że nawet stosunkowo niewielki, bo 5%-owy wzrost w tym wypadku dobije poziomu szwajcarskiego. Takiego rynku działalności przedsiębiorców zwyczajnie nie da się niczym zastąpić, z czego członkowie Izby doskonale zdają sobie sprawę.
Ta sama organizacja, wespół z Departamentem Rolnictwa Stanów Zjednoczonych, zorganizowała pawilon amerykańskich produktów rolnych podczas tegorocznej edycji targów importu. Podczas CIIE (China International Import Expo [中国国际进口博览会]) w Szanghaju (5-10 listopada) zaprezentowało się ponad 200 wystawców z USA, w tym 17 prezentujących produkty spożywcze „Made in USA”, np. mięso, sery, migdały, wina czy suplementy zdrowotne.
„Naszym ostatecznym celem jest pomoc amerykańskim przedsiębiorcom, zwłaszcza tym, którzy kierują swoje zainteresowanie na rynek chiński” - podsumował Zheng.
ENGLISH VERSION:
The American Chamber of Commerce in Shanghai is looking forward to two significant events: the China-US Summit and the final of the APEC Economic Leaders Meeting. For members of the Chamber, as well as many entrepreneurs doing serious business in the Middle Kingdom, stable and healthy relations between China and the USA are of paramount importance. “Development on the Chinese market will only be possible when China-US relations stabilize” says Eric Zhang, president of the Chamber. The APEC meeting is taking place in San Francisco in the United States and will last until Friday, November 17.
“We are in China and for China, and we have no intention of leaving its borders” Zheng continues. China is the world's second largest economy. This country's GDP in 2022 exceeded RMB 121 trillion (approx. USD 17 trillion), which means that even a relatively small, 5% increase in this case will reach the Swiss level. Such a market for entrepreneurs' activities simply cannot be replaced by anything else, which the members of the Chamber are perfectly aware of.
The same organization, together with the United States Department of Agriculture, organized a pavilion of American agricultural products during this year's edition of the import fair. During CIIE (China International Import Expo [中国国际进口博览会]) in Shanghai (November 5-10), over 200 exhibitors from the USA presented themselves, including 17 presenting "Made in USA" food products, e.g. meat, cheese, almonds, wines or health supplements.
“Our ultimate goal is to help American entrepreneurs, especially those targeting the Chinese market” Zheng concluded.
HASHTAGS:
#theAmericanChamberofCommerce #ChinaUSASummit #APECEconomicLeadersMeeting #APEC #ChinaUSArelations #EricZheng #USA #China #chineseeconomy #chinesebusiness #businessinChina #chinesebusinessmen #chinesemarket #SanFrancisco #ChinaGDP #swissstandard #UnitedStatesDepartmentofAgriculture #americanagricultureproducts #americanagriculture #americanfood #madeinUSA #CIIEShanghai #CIIE #Shanghai #ChinaInternationalImportExpo #chineseexpo #chinafair #americanentrepreneurs #chinaevents #chinapolicy
Comments